הדרך להערכת הקשיים בלמידה – המלצות לטיפול בצורה מקצועית

אבחון פסיכודידקטי, המתבצע דרך מכון לאבחון פסיכודידקטי, הוא השלב הראשון בתהליך המאפשר להבין את הגורם לקשיים של ילד או מתבגר על מנת לקבל המלצות מדויקות לטיפול מקצועי ושינויים בשיטות הלמידה והאבחון. זוהי הערכה מקיפה ומשולבת של החוזקות והחולשות הפסיכולוגיות והדידקטיות של הנבדק, תוך התחשבות בקשיי הלמידה שלו, במצבו הרגשי וביכולתו האינטלקטואלית. מכון תושיה, הקיים מזה 20 שנה, נותן מענה מקיף ומדויק בכל הקשור לשלל סוגי אבחונים, ותמיד מספקים את התשובות והתוצאות המפורטות ביותר.

מה היא מטרת אבחון פסיכודידקטי?

ילדים ובני נוער מופנים תדיר לקבל שירות דרך מכון לאבחון פסיכודידקטי מאחר והצוות החינוכי של בית הספר מבחין בקשיים במספר תחומים וממליץ לקבל אבחון מקצועי כדי להבין טוב יותר את קשיי התלמיד ולהעניק לו את הסיוע היעיל ביותר. ברוב המקרים, מטרת האבחון הפסיכודידקטי הניתן לבקשת בית הספר היא לזהות את הסיבה או הגורמים הבסיסיים לקשיים לימודיים, התנהגותיים או חברתיים מתמשכים של ילדים ובני נוער. יתרה מכך, הורים רבים פונים לאבחונים פסיכודידקטיים לילדיהם מכיוון שהם מאמינים שילדיהם מתקשים יתר על המידה בתחומים מסוימים, למרות שהישגיהם הלימודיים בינוניים והצוות החינוכי של בית הספר אינו מדווח על קשיים משמעותיים. חשוב לציין שברוב המקרים האינטואיציה של ההורים נכונה, ופונים למכון באופן עצמאי מבלי לחכות לבקשת בית הספר, כדי לערוך אבחון שיכול לשפר משמעותית את איכות החיים של הילד ושל המשפחה כולה.

מה הן הסיבות לביצוע מבחן פסיכודידקטי?

מסיבות שונות, לרבות מוגבלות קוגניטיבית והפרעת קשב וריכוז (ADHD), מופנים ילדים ובני נוער לאבחון דרך מכון לאבחון פסיכודידקטי. להלן שלוש סיבות נפוצות לכך שהורים לוקחים את ילדיהם למרכז אבחון:

  • ליקויי למידה או הפרעת קשב – אם ילדכם מתמודד עם קשיים משמעותיים ברכישת קריאה, כתיבה או חשבון, חשוב לקבוע האם מדובר בלקויי למידה ספציפיים, כגון אלו המשפיעים על מוטוריקה עדינה, תפיסה או זיכרון.
  • קשיים רגשיים, חברתיים או התנהגותיים – כאשר קשיים רגשיים, חברתיים או התנהגותיים פוגעים בתפקוד הקוגניטיבי של הנבדק, יש צורך להתייחס לעולמו הפנימי על מנת לסייע לו בהתמודדות עם קשייו ועם האתגרים בהם הוא נתקל.
  • תת הישגים – כאשר תלמיד משקיע רבות בלמידה ומפגין לפחות פוטנציאל קוגניטיבי תקין, אך הישגיו הלימודיים אינם משקפים זאת, מומלץ לבצע אבחון פסיכודידקטי לקביעת הגורמים המשפיעים על הישגים אלו.

בהתאם להמלצות המאבחן, ניתן יהיה להעניק לתלמיד את הסיוע והטיפול המקצועיים המתאימים ביותר, המאפשרים לו להתגבר על אתגריו האובייקטיביים או הרגשיים ולבטא לחלוטין את יכולותיו האמיתיות. אם אתם חושבים כי ילדכם זקוק לאבחון, מכון תושיה ישמח להיות קשוב אליכם, וללת לכם מענה מהיר ומקצועי!

הדרך להערכת הקשיים בלמידה – המלצות לטיפול בצורה מקצועית

לייעוץ טלפוני ויצירת קשר

אולי יעניין אתכם גם

אבחון מוכנות לכיתה א’

אבחון המוכנות לכיתה א' נועד לבחון את הבשלות הקוגניטיבית והרגשית לפני העלייה לכיתה א'. מי עורך את האבחון? האבחון נערך על-ידי פסיכולוג חינוכי מומחה חביב

קרא עוד »
הקלות לפסיכומטרי

נבחנים בעלי לקויות למידה ראשוניות ומשמעותיות ו/או בעלי לקות קשב משמעותית זכאים להקלות בפסיכומטרי. במכון תושיה מבוצעים אבחונים מוסמכים המתקבלים על-ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה.

קרא עוד »

לייעוץ טלפוני ויצירת קשר