יש לא מעט קשיים אובייקטיביים או תופעות נוירולוגיות, התפתחויות ורגשיות שעלולות להשפיע לרעה על התפקוד הלימודי של תלמידים בכל הגילאים. כיום מוכרות גם אי אילו התאמות שיכולים הצוותים החינוכיים בבתי הספר להציע לתלמידים וכך גם להקל עליהם וגם לסייע להם ללמוד ולהגיע להישגים בצורה הרבה יותר יעילה שמתאימה להם ולמצב האישי והייחודי שלהם. איך מקבלים את ההתאמות האלה? צריך לבצע אבחון פסיכודידקטי ולאחריו יינתנו ההמלצות המתאימות והנכונות המבוססות על הממצאים. מדובר באבחון שמבוצע על ידי אנשי מקצוע מעולמות החינוך ובריאות הנפש והוא חשוב ובעל משמעות. בזכותו תלמידים רבים יכולים להגיע להישגים לימודיים טובים.
איך מתבצע אבחון פסיכודידקטי?
מדובר באבחון שבדרך כלל הביצוע שלו מתפרס על פני כמה ימים, שכן הוא כולל כמה וכמה חלקים שונים ואין טעם לבצע אותו כך שהתלמיד יתעייף באמצע. אבחון פסיכודידקטי מבוסס על חלקים שקשורים לקריאה והבנת הנקרא, להתמודדות עם חשיבה מתמטית, אתגרים קוגניטיביים וכמובן חלק שלם שיבחן לעומק נושאים רגשיים או נפשיים. לאחר שהתלמיד או התלמידה יסיימו לבצע את כלל החלקים אנשי המקצוע יסכמו את הממצאים ויציעו את הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם הקשיים שאותרו. יתכן ויוצע סיוע נפשי או רגשי, יכול להיות שהתלמיד יקבל הקראה במבחנים או כל התאמה אחרת שבעזרתה יהיה לו קל יותר להתמודד עם הקשיים שלו.
הסיוע הרב שאפשר להשיג בזכות האבחון
בעבר האבחונים האלה לא היו קיימים ותלמידים שהיו מתמודדים עם קשיים אמיתיים ואובייקטיביים היו מוצאים את עצמם במצב שבו לא מאמינים להם או לא סומכים עליהם. כיום בזכות אבחון פסיכודידקטי אפשר לאבחן ולאתר קשיים פיזיים, נוירולוגיים או רגשיים שקיימים ובגללם התלמידים מתקשים לממש את הפוטנציאל הלימודי שלהם. תלמידים רבים שקיבלו את ההתאמות המגיעות להם מעידים שנולדו מחדש ויכולים כעת ללמוד כמו שצריך ואף להגיע להישגים מעולים במקום למצוא את עצמם מתוסכלים ללא הפסקה.
מתעניינים באבחון? פנו למכון תושיה, מכון ותיק ומוביל בתחום זה בישראל ותקבלו את המידע הקונקרטי המתאים בדיוק לילד או הילדה שלכם.